Painting, Sculpting and Modelling for Games.


Sunday 15 May 2011

Display Tile


I finally managed to get something finished this week-end. I’m going to keep the update short as this is not the most riveting item I’ve ever done. I’m only mentioning it on the blog because it’s something that will be useful and took me ages to get done. The picture is pretty rubbish too which doesn’t help, it does look better.

From the previous WIP post, all I’ve done is apply washes (snakebite leather, bronzed flesh or bubonic brown) on selected tiles to create something more varied. Then a few highlights and a solid varnishing.

I’ll be using this next as a display for my houses or other scenery projects. Definitely due an update about the houses this week…



J’ai réussi l’exploit de terminer quelque chose ce weekend. Je vais faire rapide vu qu’il ne s’agit pas du projet le plus excitant de l’année. Je ne le mentionne sur le blog seulement car c’est un objet qui me sera utile et parce que cela m’a pris très longtemps pour le finir. La photo est moisie ce qui n’aide pas mais la tuile est pas mal en vrai.

Depuis le dernier post sur cette pièce, je n’ai fais qu’appliquer quelques glacis (tout de GW, je ne connais pas les noms en Français : snakebite leather, bronzed flesh ou bubonic brown) sur quelques tuiles au hasard pour créer quelque chose de varié. Quelques éclaircissements puis vernissage.

Je l’utiliserais pour exhiber mes maisons ou autres décors. Je dois faire un post cette semaine sur les maisons…

No comments:

Post a Comment