Painting, Sculpting and Modelling for Games.


Saturday 21 May 2011

Chess Set


Finished, done and dusted! For now…
I couldn’t get any decent pictures of it so that will have to do. I grouted the board yesterday which was hell. It took me about 6 hours to do the whole thing as I was trying not to damage the painting. Anyway, it’s done. The pieces on display are pieces I painted last year. I’m not too pleased with them and I’ve got another set base coated and ready to paint but that will be for later.
Overall I’m quite pleased with the set, it’s pretty big, look good and more importantly makes you want to play chess.


In terms of cost:

- Europacrafts Mandarin chess set moulds: £31.00
- Plaster + paint: £5.00 (estimated)
- Board frame: £51.00
- Grout £10.00


So a total of about £100.00 which is quite a lot really. However I still have those moulds which I might sell and I’ve already casted another set. I still think it’s worth it as the whole piece is quite big and impressive and would cost a hell of a lot more.



Finito, basta…pour l’instant^^. Je ne suis pas arrivé à tirer de bonnes photos mais ca va devoir faire l’affaire. J’ai passé 5-6 heures à faire les joints ce qui s’est avéré être une grosse galère vu que j’évitais de détériorer la peinture. Les pièces sur les photos sont des pièces temporaires car je ne suis pas très satisfait de mon job de peinture dessus et j’ai déjà un autre set prêt à peindre. Pas tout de suite par contre…

Dans l’ensemble je suis assez satisfait du résultat, le set est imposant, a bonne gueule et donne envie de jouer aux échecs.

En termes de couts :

- Europacrafts, moules échecs Mandarin : 34 euros
- Plâtre + peinture : estimation 11 euros
- Cadre en bois : 58 euros
- Jointures : 11 euros

Donc un total d’à peu prés 115 euros, ce qui est assez élevé. Par contre, j’ai toujours les moules que je vais revendre et j’ai déjà fais un deuxième set de pièces prêt a peindre. Je pense que ca valait le cout tout de même car l’ensemble est assez impressionnant et m’aurait coute beaucoup plus.



2 comments:

  1. It's a very nice set, makes me want to have a game of chess.

    ReplyDelete
  2. The moulds could be very usefull...statues in games and dios..painted up with marble effect paint..hmmmmm, yes, there would be serious possibilities there.
    Anyway...the set looks VERY nice, makes my old set look very tatty.
    Cheers
    paul

    ReplyDelete