Painting, Sculpting and Modelling for Games.


Sunday 21 November 2010

The Wych Cross circular saw massacre


Sort of a painting update as I had an extremely frustrating week regarding mould making/casting. I think I’m making all the mistakes that you can possibly make. I thought I had read enough about it but there is still lot to learn. The positives are that I’m slowly finding solutions to problems.

Anyway, I managed to finish Sebastian from the Mc Mourning set. I wanted to practice blood splatters and chipped metal. I’m quite happy with the blood; it was actually extremely easy (just painted with an ink). Just noticed while editing the picture that I really need to tidy up his mouth. The chipped metal is not quite as obvious but it’s there. I probably should paint some 40K to practice that….Not much more to add about it, it’s just another really nice miniature from Wyrd.



Quelques « nouvelles » sur la peinture vu que j’ai eu une semaine très frustrante en ce qui concerne la fabrication de moules et le moulage. Je crois que je suis en train de faire toutes les conneries possibles et imaginables, d’essuyer les plâtres…littéralement. Je pensais avoir tout lu sur le sujet mais y’a toujours pas mal à apprendre. Seul point positif, je continue a avancer et a trouver des solutions aux problèmes.

Bref, j’ai tout de même réussi à finir Sebastian du set Mc Mourning. Je voulais pratiquer les taches de sang et les ébréchures sur le métal. Je suis assez satisfait avec le sang, c’était même assez facile (juste peint avec une encre). Je viens juste de me rendre compte en éditant la photo qu’il faut vraiment que je nettoie sa bouche. Les ébréchures sont un peu plus discrètes mais elles sont la. Je devrais probablement peindre du 40K pour pratiquer ca….Pas grand-chose d’autre à ajouter, c’est juste une autre très belle figurine de chez Wyrd.

4 comments:

  1. !!!! That looks gruesome!!! :-) Excellently painted...maybe a couple drips of blood on the base....
    Salut
    Paul

    ReplyDelete
  2. PS; I really like the way the chainsaw in your blog heading is painted :-)

    ReplyDelete
  3. j'adore vraiment votre style de peinture!

    Frédéric

    ReplyDelete