Painting, Sculpting and Modelling for Games.


Sunday 28 November 2010

Verdigris


Having a look at my original sketching of my Mordheim board, I realised that there would be a lot of rocks, bricks and stones involved. I’ve been looking since then at different ways to paint them to avoid a sea of dull grey. They can actually take a lot of colours; so far my favourite is Kommando Kaki from GW or stone grey from Vallejo. I think I’ll keep the classic dull grey for the floors/pavements and try to sexy up anything else.

I have also been experimenting with metal statues (see picture). I used the tutorials from the “Mad ponies” website as I love his painting. I used Verdigris glaze from Vallejo on gold and copper. It’s quite an understated verdigris effect but I do like it. I still need to work on it, play with inks and highlights.



Apres avoir revu mon croquis d’ensemble de la table pour Mordheim, j’ai réalisé qu’il y allait y avoir beaucoup de pierres, briques et rochers. Je me suis depuis essayé à d’autres techniques pour les peindre afin d’éviter une mer de gris ennuyeuse. Ils peuvent se faire de plein de couleurs en fait ; pour l’instant mon favori est Kommando Kaki de GW ou Stone grey de Vallejo. Je crois que je garderais le gris plein classique pour les pavés.

J’ai aussi expérimenté avec les statues en métal (voir photo). J’ai utilisé les tutoriels du site « Mad ponnies » vu que j’adore sa peinture. J’ai utilisé Verdigris glaze de Vallejo sur de l’or et du cuivre. Je n’ai pas poussé l’effet vert-de-gris trop loin et je trouve le résultat plutôt sympa. J’ai toujours quelques progrès à faire dessus avec les encres et éclaircissements.

1 comment: