Painting, Sculpting and Modelling for Games.


Saturday 18 September 2010

Twigs, moss and one fungi...


Living just next to a forest, I went for a quick walk this morning. Not quite autumn colours yet but still very enjoyable and managed to find lots of little things I thought I might try to use for basing. I think the dried twigs might work quite well. The main problem is the long term, it’s probably not going to last and I’ll have to keep an eye on it. Would varnish, dullcote help to preserve/make stronger?

Collected some moss as well. It’s looking great but that’s definitely not going to stay green. A shame because it’s a hell of a lot cheaper than the silflor/mininatur stuff. I remember somebody on the Terragenesis forum doing a tutorial about preserving moss by dipping it into some chemical…might be worth investigate.

Don’t think I’ll risk the fungi in an omelette.


Je suis allé faire une petite balade dans la foret avoisinante ce matin. Pas tout à fait l’automne mais quand même très agréable. J’ai fais quelques petites trouvailles qui me semblent utilisables pour faire des socles, principalement des petites branches desséchées. Le problème est qu’elles ne vont probablement pas durer très longtemps et risquent de se désagréger. Peut être que du vernis ou du Dullcoat aideraient à les rendre plus solides ?

J’ai aussi ramassé plusieurs variétés de mousse. Elles sont vraiment cools mais c’est certain qu’elles ne vont pas rester vertes. Dommage car c’est vraiment moins cher que d’acheter du silflor/mininatur. Je me rappelle que quelqu’un sur le site de Terragenesis avait fais un tutoriel sur comment préserver de la mousse en la plongeant dans un produit….J’irais fouiller le forum.

Par contre le champignon...mmm....Je ne vais pas faire d'omelette je crois...

No comments:

Post a Comment