Painting, Sculpting and Modelling for Games.


Sunday 12 September 2010

Mandarin Chess Set

About time for an update as I have been busy working on different projects like designing bases for medieval miniatures and Malifaux but mainly painting and mould making.

I also have been working on a chess set . Got the moulds a month ago and managed to cast 3 full set that is 96 pieces altogether. I used Crystacal R to cast the pieces which is pretty easy to work with and not too expensive although those latex moulds are a bit annoying sometimes to un-mould and I managed to break quite a few rooks.

So far I have only managed to paint one full set. I decided to go with a simple paint theme that is base coat + inks + varnish. The sepia pieces are working quite well I think but I’m a bit disappointed with the black ones (not enough contrast). I’ll make some changes for the other 2 sets but I’m undecided at the moment.

I’ve got lots of ideas for making a board, so that’s what I’ll be working on for a while as far as this side project goes.



Il était temps pour une petite mise à jour vu que cela fait longtemps depuis mon dernier post mais j’ai été très occupe avec d’autres projets tels que des socles pour des figurines médiévales et pour Malifaux mais surtout de la peinture et de la fabrication de moules. J’ai aussi travaillé sur un set d’échecs. J’avais commandé les moules il y a un mois et pour l’instant j’ai réussi à mouler 3 sets complets soit 96 pièces. J’ai utilisé du Crystacal R qui est assez facile à travailler avec et pas trop cher. Par contre les moules en latex peuvent être assez pénibles et j’ai cassé quelques fous malheureusement. Pour l’instant je n’ai peint qu’un seul set complet. J’ai décidé d’aborder ca avec un thème très simple : couche de base + encres + vernis. Les pièces en sépia sont assez réussies mais je suis assez déçu avec les noires (pas assez de contraste). Je ferais quelques changements pour les 2 autres sets mais rien de sur pour l’instant. J’ai pas mal d’idées pour faire une table donc je travaillerais sur ca prochainement pour le temps que je consacre a ce projet parallèle.











No comments:

Post a Comment