Painting, Sculpting and Modelling for Games.


Thursday 23 August 2012

Chaos Dwarf Daemonsmiths


This is probably the penultimate post on chaos dwarf as I’m nearing completion of this massive commission. The last one will be about the dread quake, probably within the week as it’s nearly finished. I had this mini-set to paint and partly painted it while I was doing the crew of the dread quake. They’re some great minis from Forgeworld, hardly any preparation work to do, lots of details. I mean lots of details, a bit of a shock after painting the minis from “Mansions of Madness” which were very plain. Every corner or part of the mini has something detailed, textured. It does make for very busy miniatures which is what some people don’t like about them but it’s fab for painting. It’s a set of 3 minis, command type for £18.00 which isn’t too bad considering the manufacturer. 
If you like Chaos dwarf, you should definitely look into them.


C’est probablement l’avant dernier post sur les nains du chaos vu que j’approche la fin de cette énorme commande. Le dernier sera sur le « Dread quake », à vu de nez dans les 5 prochains jours. J’avais donc ce mini-set à peindre et ai travaillé dessus en même temps que je faisais l’équipage du « Dread quake ». Ce sont vraiment de  super figurines de chez Forgeworld, quasiment pas de travail de préparations et beaucoup de détails. Vraiment beaucoup de détails, presque un choc après avoir fait les figurines de la boite « Les demeures de l‘épouvante » qui entaient très simple. Il n’y  a pas un coin de la figurine qui ne soit pas rempli de détails et de textures. Cela veut aussi dire que les figurines sont très chargées, ce qui déplait à certains j’imagine. Un set de 3 figurines, type commandement pour £18.00, pas trop mal pour Forgeworld. 
Si vous aimez les nains du chaos, je vous les recommande.



2 comments:

  1. a very impressive figure!

    pas facile à peindre, je suppose vu les détails!
    (oups, je mélange 2 langues: ça va pas bien moi!)

    ReplyDelete