Painting, Sculpting and Modelling for Games.


Friday 29 October 2010

Pandemic!


Vaguely hobby related but I thought I would mention it anyway since it’s that good! I’ve been playing Pandemic this week-end with Ms Willetts and her sister. I did try to force a game of Space Hulk instead but 2 girls against 1 space marine win, I didn’t really mind since I hadn’t played it in a while.
I’m not going to do a review of the game; there are probably good ones out there. In a nutshell, 4 viruses are spreading and you have to find cure to win the game. What’s really specific about this game is that you do not play against the other players but with them, each player having a different role and its own abilities.
We only manage to win once though….good fun anyway.
Highly recommend it!!!

Pas vraiment beaucoup de rapport avec le modélisme mais je vais en parler néanmoins car cela en vaut vraiment le coup. J’ai joué a Pandémie ce week-end avec Mme Willetts et sa sœur. J’ai bien essayé de forcer une partie de Space Hulk mais 2 filles contre 1 space Marine apparemment c’est les filles qui gagnent, bon ce n’était pas grave puisque qu’il y a longtemps que je n’y avais pas joué.
Je ne vais pas faire une revue du jeu, il y en a probablement de très bonnes disponibles. En gros, 4 virus se propagent et il faut trouver les remèdes pour gagner la partie. Ce qui est « spécial » dans Pandémie c’est que l’on ne joue pas les uns contre les autres mais ensemble, chaque joueur ayant son rôle avec ses propres caractéristiques.
On a gagné qu’une fois par contre….Bien marrant quand même.
Je le recommande vraiment !!!

No comments:

Post a Comment