Painting, Sculpting and Modelling for Games.


Sunday 26 August 2012

Space Hulk – Genestealers (1)


Here we go, the first post of a probably long series. This is the first group of 3 genestealers painted; I’ll try to keep them coming in groups. I changed the colour scheme from the previous set, green + blue instead of a more “classic” purple+ blue. Although Sci-fi is really not my forte, it’s really nice to paint creatures like that. The plastics models are excellent, really quick to prep and superbly detailed. You can really feel like your painting is better than from painting less well detailed models such as the “Mansion of madness” set. I did put magnets in first this time (thanks Tsar1701^^), it’s working really well.

Next up, lots more genestealers…


Voila, le premier post d’une série probablement assez longue. Le premier groupe de 3 genestealers est peint, j’essaierais de les garder en groupes autant que possible. J’ai changé la palette de couleur, utilisant un vert + bleu plutôt qu’un violet + bleu plus classique. Quoique que la science-fiction ne soit vraiment pas mon point fort, c’est vraiment sympa de peindre des créatures comme ca. Les figurines en plastic sont excellentes, très rapides à préparer et superbement détaillées. J’avais l’impression que mon niveau de peinture s’était super amélioré alors que c’est  juste du au fait que ces modèles sont beaucoup plus faciles à peindre que ceux de la boite des « demeures de l’épouvante ». J’ai aussi mis les aimants avant de peindre cette fois-ci (merci Tsar1701), ca marche nickel.

A suivre, devinez quoi, encore des genestealers…

No comments:

Post a Comment